sobota 25. července 2015

SEP training!

Ty jo ty jo, děje se toho tady tolik, že ani nevím kde začít. Možná tím, že se omlouvám, že jsem chvíli nepsala, ale můj reži byl poslední dny takový: devět hodin ve škole, ve čtyři hodiny domů, dvě hodinky úkoly, dve hodinky učení a spát- pár hodin spánku a ráno totéž. No ale ať nepředbíhám. :)

Táákže první týden byl hodně o papírování, seznámili nás s tím jak to tu chodí hodně skupinových aktivit, představování, papírování, různé přednášky, návštěva mešity a jeden den jsme byli jen na klinice, kde nám dělali testy. První byly odběry krve- dvakrát! Uaaa :D Poté následoval rentgen hrudníku vážení, měření, testy na drogy, zrak, tlak atd.. No prostě den plný čekání, ale my si ho užili. Abych to upřesnila na začátku nás rozdělili 120 lidí do skupinek po 15ti až 20ti lidech (batch).
Chytla jsem super lidi, každý z nás jiná národnost, ale fakt je sranda a podle mě jsme super kolektiv co se navzájem podrží.








A hned první týden v sobotu nám nedali volno, ale vzali nás místo toho do mešity, kde nám paní přednášela o tom jak to tu chodí, co můžeme co nemůžeme a nakonec byla otevřená diskuze, kde jsme se mohli zeptat na cokoliv osobního.
Další týden už byl takový půl, už jsme se přesouvali do Training collage, kde jsme měli každý den nějaké teambuildingové aktivity, potkali jsme naše "mentory", kteří by nám měli s čímkoliv pomoct po dobu tréninku a poslední dva dny(středa, čtvrtek) jsme začali s takzvaným SEP(safety and emergency procedures), který je ze všech tréninků nejtěži a měl by být i nejvíce náročný, což byl. Hned první den devět hodin přednášek o boeingu 777, kde jsou nouzové východy rozmístění letadla, prostě celkový základ o B777. První dva týdny jsme brali pouze B777, chodili jsme do simulátoru, museli jsme procházet různými krizovými situacemi, jako například turbulence, pokles tlaku v kabině, nouzove otevírání dveří za různých situací a vždy jsme jeden den prbírali danou situaci formou přednášky a pak si to šli zkusit na simulátor a druhý den z toho byla praktická zkouška, kde jsme museli zvládnout danou situaci po náhodném výběru naší trenérky. Bylo to super! Pokles tlaku v kabině, reálný kouř v kabině, i kyslíkové masky vypadly! A při turbulencích jsem si přišla trošku jak na horské dráze. Dále jsme třeba hasili reálný oheň a museli zvolit správný postup, podle toho co hořelo. Například když vzplane notebook, tak se musí postupovat velice opatrně a umístit daný předmět do takzvané FireSock. No a po zvládnutí mnoha praktických zkoušek v simulátorech, následovala ustní zkouška z otevírání dveří a nouzového vybavení v letadle. S tím že jsme se museli naučit slovo od slova co se u kterého vybavení kontroluje(před každým letem si na dané pozici povinně musíme překontrolovat nouzové vybavení) a ustní postup jak zkontrolovat dveře před odletem a při příletu, plus procedůru otevírání dveří. Dále následoval test na počítači z nebezpečných látek, který byl opravdu jednoduchý, pouze taková přípravička na ten těžší, který následoval v neděli. To byla počítačová zkouška o dvaceti otázkách ze všeho co jsme doteď probrali, a že toho bylo opravdu hodně. A hned den na to mě čekala ZK z celého boeingu 777 a to už bylo 50otázek. Velice náročné, ptali se nás tam od rozmístění a počtu kusů vybavení, po nouzové situace na daném letadle, pozice a demonstrace při nouzovém přistání, obsahu záchraného balíčku. No bylo toho dost. Po zvládnutí zkoušky následovala ihned přednáška o Airbusu A380, na který jsme měli pouze tři dny.
Takže tento týden jsem spala pouze tři čtyři hodinky denně, jelikož ve středu následovala opět ZK z dveří a nouzového vybevní a poté další den zkouška z celého Airbusu A380 opravdu to bylo velice náročné, ale měli jsme skvělé trenérky, nemůžu si je vynachválit. Dělaly co mohly, klidně se nás na všechno zeptaly stkrát dokud jsme to celá třida nepochopila, učili nás jak vizuální, tak audio, tak praktickou formou, ptali se nás neustále na otázky, musím říci, že to co jsem se naučila za tři týdny tohoto tréninku jsem se nenaučila snad ani za celou vysokou školu.








instalace střechy záchraného raftu


kouř v kabině


zasloužená odměna

Naši miláčci a mi dole připrvení na skok do ledové vody

Dortíček pro nsše milovné trenérky
No a trénink jsme všichni úspěšně zvládli, pár lidí opakovalo, ale nakonec jsme se všichni porkousali dál :) Loučení s trenérkami jsme skoro všichni obrečeli, byly to super tři týdny! No a příští týden mě čeká GMT(první pomoc) No a aby se nřeklo tak jsme zvládnutí tréninku i pořádně oslavili, mimochodem pivo v levném baru 240kč a sklenička vína 280,- :)


4 komentáře:

  1. Ahoj, zajímalo by mě, jak to je se vstupní úrovní angličtiny. Předpokládám, že jen málo z vás mělo nějakou odbornou angličtinu v oblasti letectví :D musí tam být spoustu nových slov, které mnohdy neznáme ani v češtině. Jak bys to jazykově zhodnotila. Já jsem rok studovala v zahraničí na erasmu a tak si myslím, že mám angličtinu dobrou, ale nevím, jak bych zvládla třeba tohle. Budu ráda, když mi popíšeš svoje dojmy :). Díky, B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahooj, angličtina je samozřejmě odborná, ale dá se to zvládnout, musíš jen dávat pozor v hodinách a oni ti ty slovíčka do hlavy naskáčou :)

      Vymazat
  2. Ahoj, krásný článek, vtáhl mě do děje. Ráda bych si o tvém snu stát se letuškou, o přípravách, o výkonu tohoto povolání a tak dále, přečetla víc. Těším se tedy na další článek! :) Míša z Knihy nad zlato

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Kristýnko, chci se zeptat, jak to s tebou vypadá? :) budou v budoucnu nějaké članky? prosííím :D

    OdpovědětVymazat